מחקרים צופים כי עד שנת 2017 עתידים להיות בעולם 5 ביליון משתמשי מובייל, כך שעם נתונים כאלה, נוכחות במובייל הינה בגדר צורך קיומי של כל עסק.
אתר רספונסיבי בא לתת מענה לצורך זה בכך שהוא מספק חווית גלישה אופטימאלית מכל פלטפורמת גלישה וכך מבטיח שלא תפספס אף לקוח.
אתר רספונסיבי או בתרגום חופשי “אתר מגיב” מאפשר את חווית הגלישה האופטימאלית משום שהוא מותאם באופן מושלם לכל פלטפורמות הגלישה – אינטרנט, מחשב הנייח, סמארטפון וטאבלט. וכן כל גודל אפשרי של מסך מובייל.
אתר רספונסיבי – איך זה עובד
אתר מגיב מתאים את תצוגתו לסביבת השימוש בו, ע”י ממשק דינאמי המבוסס על פרופורציות בין האלמנטים באתר. האלמנטים באתר מגיבים לסביבה בה הם מוצגים ומסתדרים בהתאם לחוויה אופטימלית. כך בעצם המובטחת חוויית גלישה מכל מקום ודפדפן מבלי לפגוע במיתוג או בהיררכיית התכנים. עם אתר מגיב אין צורך להרגיש “אבוד” ברחבי האתר, ולגלול אל התוכן הרצוי שמאלה-ימינה- מעלה – מטה. הכל נמצא לפניך באופן ברור ומסודר בדיוק בהתאם למידות מסך המובייל שלך.
אתר רספונסיבי כחלק מאסטרטגיית שיווק און ליין כוללת
אסטרטגיית שיווק ותוכן און-ליין כוללת כיום מכלול של כלים – אתר, פעילות במדיה חברתית, ופעילות תוכן בבלוגים בפורטלים ובאתרי תוכן. כשכל אלה מתממשקים יחדיו באמצעות שיתוף תכנים מפלטפורמה אחת לאחרת, מחובתך להבטיח שהלקוח שלך יזכה לקבל את כל האינפורמציה באופן נגיש ונוח לתפעול בזמן נתון. הסיבה לכך פשוטה – בשוק רווי ותחרותי, אם אתה לא תעשה זאת ותשקיע באתר מגיב, המתחרים שלך יעשו זאת לפניך.
ללא אתר רספונסיבי עתיד שיווק האון –ליין שלך נמצא בצרות
מחקרים מראים כי 60% מבעלי מכשירים סלולאריים בארה”ב משתמשים בסמארטפון, כאשר עד שנת 2017 צפויים להיות 5 ביליון משתמשי מובייל בכל העולם. זאת ועוד נתוני מכירות הטאבלטים בעולם, עד 2014 יעברו את סף ה-2 מיליון יחידות לשנה. נקודה מעניינת נוספת – תחשוב לרגע כמה גדלים שונים של מסכי סמארטפון וטאבלטים אתה מכיר. מטורף, לא?
כדי להבין בקלות על מה אנו מדברים ולתרגם את הנתונים והסטטיסטיקות לעסק ולאתר שלך, פשוט היכנס לכלי שמספק גוגל ה- Google Analitics ותראה מהיכן מבוצעת הגלישה לאתר שלך. מהי ההתפלגות הנתונים בין גלישה ממחשב נייח לבין גלישת מובייל. ללא ספק, בדיקה פשוטה כזו תהיה שווה אלף מאמרים בנושא.
המסקנה ברורה! – ללא אתר מגיב המותאם לגלישת מובייל, עתיד שיווק האון-ליין שלך נמצא בצרות. במציאות בה גלישת המובייל נמצאת במגמת עליה בלתי פוסקת, לקוח פוטנציאלי אשר ייכנס לאתר שלך מהנייד ולא יצליח לגלוש, במהרה ינטוש אותו לטובת המתחרים. אז עם נתונים כאלו, האם לא תשקיע באתר מגיב כדי להגיע לכל הלקוחות הפוטנציאליים במובייל?