בעולם העסקים המתפתח והתחרותי, המיתוג החזותי של אירגונים וחברות הוא החתימה הייחודית שלהם, מעין לחיצת יד עם העולם.
המיתוג החזותי מייצג את הערכים והמסרים של העסק / החברה, מספר את הסיפור שלהם ומראה מה למעשה בחרברה מציעה.
כדי להתבלט בשוק המוצב, מעצב מוכשר זו אחת הדרכים ליצור את החזון העיסקי.
אנו יודעים שמציאת מעצב מתאים זו עבודה לא פשוטה שמעלה הרבה שאלות ותהיות ובמאמר זה ננסה לעזור בחיפשו המעצב המתאים למיתוג החזותי של החברה / האירגון שלכם.
1. הכנת תשתית: זיהוי הצרכים ומטרות העסק.
לפני שנתחיל בחיפוש מעצב, ניקח צעד אחורה ומעריך את צרכי המיתוג והיעדים של החברה / האירגון.
- מי קהל היעד?
- מה המסר שנרצה להעביר?
- מה הסיגנון העיצובי שתרצו: מראה רענן ומודרני או עיצוב קלאסי ונצחי? החלטה זו תעזור למצוא מעצב שמיישר קו עם סגנון זה.
- מה הם התוצרים החזותיים שאירגון כזה צריך:
עיצוב לוגו בשפה אחת או כמה שפות? עיצוב מצגת עיסקית? עיצוב מצגת מוצר? עיצוב אתר? עיצוב עמוד נחיתה? עיצוב ניירת משרדית? עיצוב מוצרי שיווק? עיצוב תערוכות?
2. החיפוש אחר המעצב המושלם – תיק עבודות מרשים.
בין אם נבחר במעצבים עצמאיים (פרילאנסרים), סוכנויות עיצוב או פלטפורמות מקוונות, בנושא מציאת מעצב מדוייק חובה לבדוק את תיקי העבודות.
חשוב לציין שאין חובה שתיק העבודה יכיל את אותם התחומים בדיוק כמו שלכם כיון שמעצב טוב יודע להתאים ולבדל כל עסק לפי תחומו.
כן חשוב לבדוק האם הסגנון העיצובי הכללי מתחבר אליכם.
3. חיבור למסרים והערכים של המעצב.
כיום כמעט כל אדם פרטי ועסקים אף יותר ניתנים למציאה מאוד קלה באינטרנט (אתרי תדמית או עמודי נחיתה) ורשתות חברתיות למינהן.
אנו ממליצים להכנס לאתרים של המעצבים ולעבור על המסרים והחזון שלהם.
כך בדיוק ניתן כדאי ומומלץ לעשות ברשתות חברתיות – לבדוק האם התוכן מדבר אליכם? המסרים גורמים לכם להזדהות? אם כן – זו עוד דרך לבחירת מעצב עבור החברה / האירגון.
4. המלצות.
לכל עסק עם מוניטין טוב יש המלצות מלקוחות שהיו בדיוק במצב שלכם ומצאו מעצב שאיתם החליטו ללכת.
המלצות (באתר המעצב או באתר המעצב ברשתות חברתיות) זו דרך מצויינת לסנן מעצבים מתאימים.
5. כימיה ותקשורת.
לאחר שזיהיתם מועמדים מבטיחים, הגיע הזמן ״לראיין״ אותם.
זו ההזדמנות לדון בחזון המיתוג שלנו ולאמוד עד כמה המעצב מבין את המטרות שלנו.
שיתוף פעולה מוצלח תלוי בתקשורת יעילה ובהבנה משותפת של מהות העסק ותיאום ציפיות מקדים.
6. חקירת ההצעות.
בעת הערכה של מעצבים, כדאי לחקור את חבילות המיתוג שהם מציעים. חבילות אלו כוללות בדרך כלל מגוון שירותים כגון עיצוב לוגו, עיצוב כרטיסי ביקור, עיצוב אתרים ועוד.
בחירה בחבילה מקיפה המותאמת לצרכי המיתוג הספציפיים יכולה לחסוך זמן ומשאבים.
7. ליטוש המיתוג החזותי.
עם המעצב שנבחר וחבילת המיתוג שהותאמה לנו, המסע ממשיך תוך כדי שיתוף פעולה על מנת לחדד את המיתוג החזותי בחברה / בעסק.
נוודא שהמעצב שומר על עקביות בלוגו, ערכת הצבעים והטיפוגרפיה בכל חומרי השיווק, מהאתר והחומרים הדיגיטאליים ועד לעיצוב המדיה החברתית.
8. רומן מתמשך ולא סטוץ.
מיתוג חזותי אינו מהלך חד-פעמי; זה תהליך מתמשך שאמור ללוות הפן השיווקי של החברה/ העסק.
נעקוב אחר האופן שבו הקהל שלנו מגיב לתדמית המותג החדשה שלנו והיה פתוח להתאמות במידת הצורך. נעריך באופן קבוע את האפקטיביות של המיתוג החזותי כדי להבטיח שהוא יישאר מיושר עם היעדים העסקיים.
לסיכום:
בעולם שבו הרושם הראשוני הוא בעל חשיבות עליונה, הבחירה במעצב למיתוג החזותי של ארגון חברה / עסק היא החלטה מרכזית. הביטויים “מיתוג ויזואלי” ו”חבילות מיתוג” הם לא רק ז’רגון תעשייתי אלא מרכיבים חיוניים ליצירת זהות מותג ייחודית ובלתי נשכחת.
על ידי הערכת כוחו של מיתוג חזותי, ניסוח הצרכים וטיפוח שיתוף פעולה יעיל, נבטיח שהזהות החזותית של העסק שלנו בולטת וכובשת את הקהל שלנו, ומשאירה חותם מתמשך ויציב בשוק.