לוגו הוא מרכיב חיוני אם לא החיוני ביותר, בזהות המותג.
זהו ייצוג חזותי של ערכי החברה, התרבות והשליחות שלה.
סוגים שונים של לוגו משרתים מטרות שונות ומעבירים מסרים מגוונים.
הבנת סוגי הלוגו השונים תעזור לבחור את הלוגו המושלם עבור המותג.
בואו נבחן את הקטגוריות השונות לעיצוב לוגו, המאפיינים ודוגמאות רלוונטיות.
1.עיצוב לוגוטיפ - לוגו טיפוגרפי
מדובר בלוגו מבוסס טיפוגרפיה המתמקד בשם החברה.
בסוג זה נשתמש בגופנים מותאמים אישית או בטקסט מסוגנן כדי ליצור תמונה ייחודית ובלתי נשכחת.
- מדגיש את שם המותג
- קריא מאוד
- פשוט וישר
2.עיצוב לוגו מונוגרמה
שימוש בראשי תיבות או קיצורים של שם החברה. סוג זה של לוגו הוא אידיאלי עבור חברות עם שמות ארוכים, או במקרים בהם יש כמה בעלים לחברה, מה שמקל על זכירה וזיהוין.
- גרסה פשוטה של שם חברה או ראשי תיבות של שמות בעלי החברה
- התמקדות בטיפוגרפיה
- מעולה לעסקים עם שמות ארוכים או מורכבים
3.עיצוב לוגו אייקוני
סמלים איקוניים מסתמכים על אייקון או סמל גרפי (סמליל) כדי לייצג את המותג.
הלוגואים הללו יכולים להיות מופשטים או מילוליים בתיאור זהות החברה.
- ויזואלי מאוד
- מעביר רעיונות מורכבים במהירות
- אידיאלי להכרה עולמית
4.עיצוב לוגו משולב
סמלי לוגו משולבים משלבים גם טקסט וגם סמל כדי ליצור תדמית מותג מגוונת ומקיפה.
ניתן להשתמש בהם ביחד או בנפרד, בהתאם להקשר.
- גמיש ורב-תכליתי
- משלב את יתרונות הטקסט והתמונות
- יכול להתאים לצרכי מיתוג שונים
5.עיצוב לוגו סמל משולב
עיצוב לוגו המשלב טקסט בתוך סמל, לעתים קרובות דומה לתג או חותם.
סגנון זה משדר לעתים קרובות תחושה של מסורת וסמכות.
- טקסט משולב בתמונה
- לעתים קרובות יש תחושה רשמית או קלאסית
- בשימוש נפוץ על ידי מוסדות חינוך, ארגונים וסוכנויות ממשלתיות
6.עיצוב לוגו מופשט
שימוש בצורות גיאומטריות או צורות מופשטות על מנת לייצג מותג. הלוגואים הללו אינם מתארים אובייקטים הניתנים לזיהוי, אלא שואפים ליצור תמונה ייחודית וזכירה.
- יצירתי וייחודי במיוחד
- פתוח לפרשנות
- יכול להעביר את הערכים והרעיונות של מותג בעקיפין
7.עיצוב לוגו קמע
מדובר בלוגו המציג דמות או קמע כייצוג החזותי של המותג.
מדובר ביצירת דמות ידידותית ונגישה, לעתים קרובות פונה לקהל רחב.
- אישי ומהנה
- מעולה לסיפור סיפורים ומעורבות במותג
- פונה למשפחות וילדים
- בד״כ יתאים לחברות ואירגונים גדולים ומוכרים במיוחד
לסיכום
בחירת סוג הלוגו הנכון היא חיונית לביסוס זהות מותג חזקה.
לכל סוג יש את החוזקות והתועלות בייחודיות לו.
בשלב הראשוני של איפיון המיתוג יש לשקול את האישיות, קהל היעד והתעשייה של המותג כדי להבטיח שהוא מעביר בצורה יעילה את מהותו.
לתובנות נוספות ולעיצוב את הלוגו המושלם, צרו קשר לשיחה ראשונית ללא התחייבות.