איך תהפוך מ״עוד סטארטאפ״ למותג?
כאשר אתה מפתח סטארטאפ, אתה צריך לחשוב על בניית המותג שלך. בין אם זה שם, לוגו, לוח צבעים, אתר או טכניקות שיווק, חברה טובה צריכה מיתוג טוב כדי למשוך את המשקיעים ולקוחות פוטנציאליים.
בניית מותג מההתחלה היא פשוטה כל עוד אתה שומר על “כלל השלוש” בראש: בהירות, עקביות וקביעות. משמעות הדבר היא בניית סיפור ברור וקוהרנטי שאינו סותר את עצמו או את הפעילות העסקית שלך, ולאחר מכן להפיץ את הסיפור הזה למרחבי היעד שלך.
מדריך זה מכסה את היסודות של בניית המותג וקידום כדי לעזור לך לבנות א המיזם החדש שלך לתוך חברה משגשגת. [ראה את כלל השלוש בפעולה וכך תוכל למצוא עצות מעמיקות יותר כיצד לבנות מותג הורס.]
בניית מותג מהיסוד
בכל שלב בהקמת הסטארטאפ תופענה לך הזדמנויות חדשות לבנות את הסיפור של המותג שלך. הנה כמה ציוני דרך קריטיים בתהליך שיווק המותג שלך.
מתן שם לעסק / מוצר שלך
שם העסק שלך יהיה, כמובן, מרכיב מרכזי בזהות המותג שלך. מה אנשים חושבים כאשר הם שומעים את שם העסק שלך? האם זה המוצר או השירותים שלך, בתעשייה שלך, בערכים שלך? הדרך להבטיח שם שישקף את המוצר שלך היא לברר מה הסיפור שאתה רוצה לספר. לאחר מכן, שקול את שם העסק שלך את הכותרת של הסיפור שחשבת עליו.
השם והתמונה שלך צריכים לתמוך במשימה של החברה שלך, כאשר אתה צריך להסביר את הלוגו שלך או להתנצל על ניראות המותג שלך זה סימן ברור כי מאמצי המיתוג לא עובדים.
עיצוב גרפי
עיצוב הוא מרכיב מרכזי של בניית זהות המותג. עיצוב לוגו, תמונות, צבעים וכו’ צריכים לחזק את הסיפור של המותג שלך ולהיות עקביים (הכלל השני ב״כלל השלוש״) על פני כל רכיב חזותי: עיצוב מצגות משקיעים, עיצוב White Paper , עיצוב אפליקציות, עיצוב ברושורים ואפילו עיצוב פוסטים לרשתות חברתיות.
יצירת מותג היא יותר מאשר רק לוגו וגופן, זו ממש האנשה של החברה שלך. זה מי ומה שאתה מייצג עבור משתמש הקצה שלך, מה שמגדיר את הקשר הרגשי שיהיה בינכם,ֿ זה הניסיון לבנות אמון ונאמנות, יצירת אישיות ובסיס שיאפשר לפתח את העסק שלך עבור קהל היעד שלך.
בניית אתר
פיתוח וכמובן עיצוב אתר אינטרנט או עמוד נחיתה אסתטי ונוח לניווט תוך חיזוק זהות המותג שלך גם הוא הכרחי. יש פה שני דברים חשובים שתוכל להשיג: אתר האינטרנט שלך צריך לשקף את הלוגו שלך, לחזק את ערכת הצבעים שלך ולחזק את הסיפור שיצרת, ובנוסף כדאי ומומלץ לתת ללקוחות את האפשרות לשלוח משוב על האתר שלך ובכך להציג את המותג שלך כמותג אכפתי שמאזין ומתחשב בצרכי לקוחותיו.
אל תשכח: האתר שלך נמצא ברשת האינטרנט הדינאמית שמשתנה מרגע לרגע, אל תשאר מאחור ודאג לעדכן את האתר שלך על בסיס שבועי, אם זה בשיפור הניראות והממשק ואם זה בהוספת מאמרים שיעשירו אותו ואת חווית הלקוח. תמיד יש מה לשפר!
הפצת זהות המותג שלך
לאחר שפיתחת את זהות המותג שלך, אתה עדיין צריך להוציא את הסיפור שלך החוצה.
יש כיום כמה פלטפורמות וערוצים לעשות זאת, להתחבר עם אנשים באופן אישי באינטרנט, באופן אורגני או באופן ממוקד בבת אחת. גיוון של טקטיקות שונות חיונית להצלחה המיתוג.
זה המקום שבו החלק השלישי, “קביעות”, נכנס. הופעות קבועות של המותג שלך במעגלים של הקהל שלך – בין אם זה מדיה חברתית, בדפוס, באופן אישי או באתר האינטרנט שלך – יחזקו את זהות המותג שטיפחת. הנה כמה דרכי שיווק מוכרות עבור סטארטאפים:
שיווק ושמירה על קשר
כמעט בטוח שאתה כבר יודע לאיזה פלח שוק אתה רוצה לפנות. שקול את קהל היעד שלך ולך למקום בו הם נמצאים; אל תשב לחכות שהם יבואו אליך. עבור עסקים שנמצאים במשרד, מומלץ להיות עיקביים גם בעיצוב הפנים של המשרד ולהתאימה למיתוג: צבעים , מסרים ותמונות שמלוות את המותג יעזרו מאוד ללקוח שנכנס לזכור אותך כמותג.
דריסת רגל פנים אל פנים באיזור הגיאוגרפי הוא קריטי, ואחת הדרכים החשובות לעשות זאת היא על ידי השתתפות באירועים ברשת המקומית.
מומלץ לאסוף ולחלק כרטיסי ביקור (זוכרים שדיברנו קודם לכן על עיצוב גרפי?) במהלך אירועים אלה. תוכל בהזדמנות זו לבקש מאנשים לתמוך במיזם שלך, ואם תוכל להוסיף אותם לרשימת התפוצה שלך כדי לעדכן אותם בחדשות וקידומי מכירות (למשל בניוזלטר).