מה בעצם המשקיע מצפה לראות במצגת שלך?
תמיד עדיף להראות מאשר לספר. להיות חזותי.
להדגים את המוצר בכל הזדמנות אפשרית. לנהל שיחה ולא להרצות.
בואו נודה באמת: אין דרך נכונה, לא נכונה או מוחלטת על מנת לכבוש את תשומת הלב של המשקיעים.
לפעמים מפגשים מקריים באירועים או מסיבות קוקטייל מובילים להזמנות לפגישה. לפעמים שנים אייטמים מתוקשרים ורקורד טוב יכניסו אותך בדלת הנכספת. ובמקרים נדירים, מייל שמנוסח כראוי לאדם הנכון בזמן הנכון עשוי ״לעשות את העבודה״.
לא משנה איך תקבל את דריסת הרגל שלך, האתגר האמיתי הוא למכור למשקיעים ולשכנעם למה הם צריכים להשקיע דווקא בך.
אמנם יש טיפים רבים עבור הדרכים הטובות ביותר ללכת למשא ומתן על עסקה, אצלנו בארטיסטיק מאמינים שכדאי קודם כל לטפל בנושא של התוכן והעיצוב של מצגת משקיעים.אנחנו מאמינים שעדיף להציג מצגת מרשימה ומושכת מאשר סתם לשבת ולספר ולספר ולספר…
להלן רשימה של שקופיות ונתונים שתצתרך איתך ביום הגדול.
- סקירה כללית.
כלול שקופית פשוטה עם סדרה קצרה של נקודות אותן אתה מתכוון לכסות במהלך המצגת. - עובדות על העסק שלך.
שקופית זו צריכה לכלול רשימה של הצעות המכירה הייחודיות שלך, נתוני הכנסה היסטוריים אמיתיים, שמות הלקוחות הגדולים הנוכחיים או חוזים שהחברה שלך מחזיקה בהם, וכן רשימה של כל קניין רוחני שאתה עשוי להחזיק בבעלותך. - הזדמנויות צמיחה מיידיות.
הצג את משפך ההפניה והמכירות שלך, יחד עם ההכנסות הפוטנציאליות (או הנחוצות) עבור כל עסקה. - ניתוח תחרות ותעשייה.
לכלול סקירה כללית של המתחרים שלך, למה אתה יותר טוב, ותאור נתח השוק וההכנסות בתעשייה הכוללת. - תוכנית עסקית.
סדרה של נקודות שמתארות את האסטרטגיה שלך ואת תוכנית הפעולה בהם תנקוט להשגת מטרותייך. - שימוש בהשקעה (Use of Proceeds)
אופן שימוש החברה בסכום ההשקעה על פי התוכנית העסקית המצורפת. - החזר ROI ותנאים.
הגדר כיצד בכוונתך להשתמש בכסף על ידי הפצתו לפריטי שורה ברמה העליונה (כגון שיווק, משכורות וכד’). בנוסף, כלול את נקודת ההתחלה הצפויה שלך ואת סדרת התחזיות הפיננסיות המציגות את המקורות הטובים ביותר, המתונים והגרועים ביותר שלך. - צוות ניהול.
רשום את חברי צוות הליבה שלך וכן 2 או 3 נקודות על המומחיות הרלוונטית שלהם. - התמונה גדולה.
זוהי רשימה (עדיף להציגה בבולטים) שמציגות את החזון לטווח ארוך שלך, פלחי שוק חדשים שבהם העסק שלך יכול לגוון את ההכנסות בעתיד, נקודות אחרות המדגימות איך החברה שלך יכולה להיות הזדמנות טובה למשקיעים לקפוץ על ההזדמנות שאתה מציג בפניהם.
הערה: כל אחד מהשקפים הבאים צריך להיות קצר, נקודתי וברור, ונתמך מאוד על ידי מחקרים, נתונים, והנחות הניתנות לכימות. הסדר יכול להיות להשתנות, עם זאת, כדאי להבליט את השקפים ה״סקסיים״ יותר בהתחלה..
בנוסף, כפי שציינתי קודם, תמיד עדיף להראות מאשר לספר. להיות חזותי. הדגמה של המוצר בכל הזדמנות אפשרית. לנהל שיחה, לא הרצאה. לעולם לא לתת למצגת להיות המוקד העיקרי של המגרש שלך.
אתה תמיד צריך למכור את הרוכב לפני הסוס. זכור, משקיעים קונים קודם כל אנשים מדהימים, שלישית- רעיונות מדהימים ובמקום השני- כמה כסף הם מרוויחים וכמה מהר ההחזר על ההשקעה יגיע.