ההגדרה של Whitepaper (נקרא גם White Paper) משתנה במידה רבה מתעשייה לתעשייה, אשר יכול להיות קצת מבלבל עבור חברות סטארטאפ שמעונינות ליצור אחד עבור העסק שלהם.
ההגדרה של Whitepaper במהותה מגיעה מעולם פוליטיקה, שם פירושה: “מסמך חקיקה המסביר ותומך בפתרון מדיני מסוים”.
בעולם הטכנולוגי, Whitepaper בדרך כלל יכלול את התאוריה שמאחורי טכנולוגיה חדשה.
עיצוב Whitepaper יכול לשמש מגוון רחב של שימושים וקהלים – חלקם מתמקדים במוצר עצמו וחלקם פחות. ולמרות שזה מורכב כמו ספר אלקטרוני, השניים כתובים אחרת לגמרי.
מאמר זה נכתב על מנת להבהיר לך בצורה הטובה ביותר כיצד עיצוב Whitepaper יכול להועיל לך בהיבט העיסקי, ולהציע שתי דוגמאות בהן ניתן להשתמש בWhitepaper באסטרטגיה השיווקית שלכם.
מהו Whitepaper?
Whitepaper הוא דו”ח משכנע, סמכותי, מעמיק על נושא מסוים המציג בעיה ומספק פתרון.
חברות סטארטאפ ומנהלי שיווק זקוקים לעיצוב Whitepaper כדי לחשוף את הקהל שלהם לבעיה מסוימת, או להסביר ולקדם מתודולוגיה מסוימת. הם מקדמים מדריכים לפתרון בעיות. בדרך כלל, עיצוב Whitepaper יכלול קישור לטופס עם לפחות שדה להכנסת כתובת דוא”ל (בדרך כלל דורשים יותר מידע מזה), מה שהופך אותם למטרות מעולות לצריכת התוכן השיווקי שלהם.
במה עיצוב Whitepaper שונה מבלוג, הודעות וספרים אלקטרוניים?
כעיקרון, אם אתה מחפש דרך מהירה ואינטראקטיבית להציג את הערך שלך לתעשייה, עיצוב Whitepaper היא לא האופציה היחידה שלך. יש גם ספרים אלקטרוניים בלוג ועוד – כולם נבדלים מ Whitepaper.
הדברים שבאמת מבדילים את המוצרים האלה הם הגודל, המראה, וזמן העבודה על כל אחד. בעוד כתיבת הודעות בלוג וספרים אלקטרוניים יכולים לקחת בין כמה שעות עד כמה שבועות, כתיבה ועיצוב Whitepaperטוב יכול להימשך בין כמה שבועות עד כמה חודשים לכתוב, ללטש ולעצב.
הם “נוצצים” פחות, הרבה יותר רציניים בטון, ומצריכים מחקר יותר מעמיק מאשר הודעות בבלוג וספרים אלקטרוניים.
ספרים אלקטרוניים ו whitepapers יכולים להתחיל באותה התבנית. אבל בסופו של דבר, whitepapers הם מסמכים אקדמיים של תוכן שיווקי. הקוראים מצפים רמה גבוהה של מומחיות מגובים על ידי מחקר מוצק כי הוא מתועד באופן מלא על ידי הפניות.
ספרים אלקטרוניים, לעומת זאת, הם לעתים קרובות הרחבות של נושא שמכסה באופן קבוע על הבלוג. הם יכולים להכיל מחקר חרוץ, אבל הם פונים לקהל רחב יותר בעת פירוט נושא עסקי.
אתה יכול לטעון שהקונספט הזה עושה אותם קצת משעממים יחסית – והאמת, רו האנשים לא באמת רוצים לקרוא טפסים, אבל הם עושים את זה בכל מקרה כדי להעמיק את הידע שלהם על המבצע, הם צריכים תובנה נוספת לפני ביצוע הצעד הבא שלהם.
מסיבה זו, הם נוטים להיות מפורטים במיוחד במידע אינפורמטיבי, סמכותי, נכתב על ידי מומחים בתעשייה. תכונות אלה יכולים לגרום לכמה מקבלי ההחלטות להרגיש טוב יותר על הרכישה בעתיד.
איך בעצם תכין whitepaper?
מבחינה טכנית, אין דרישות מינימום עבור whitepapers. כל אחד יכול לקרוא למשהוwhitepapers – זה לא אומר שאתה צריך, אבל, ללא גבולות מסוימים על מה הוא ומה הוא לא whitepaper, אנו מסתכנים בבלבול הקהל שלנו, דבר שיגרום לו לאבד אמינות.
מבנה נכון של מסמך whitepaper :
אורך
לא פחות מששה עמודים, כולל איורים, תרשימים והפניות. יכול להיות כלפי מעלה עד 50 אם הנושא דורש הרבה פרטים. (רוב הסיכוייםשלא.)
מבנה
בדרך כלל יש עמוד שער, תוכן עניינים, תקציר מנהלים קצר (אופציונלי אך מועיל), מבוא, מספר עמודים המחנכים את הקורא על הבעיה, מספר עמודים משערים פתרון, מספר עמודים המציגים דוגמה לחברה שהשתמשה בה פתרון להשגת תוצאות ומסקנה.
צפיפות
צפופה יותר מאשר ספר אלקטרוני. טפטים בדרך כלל לא קל לדלג – למעשה, הקוראים בדרך כלל צריך לקרוא אותם יותר מפעם אחת כדי לקבל כל פירור של מידע מתוך זה.
פורמט
PDF בכיוון הדפסה לאורך ( 11X8.5 אינץ׳ למשל, עדיף שיהיה גודל A4).
סגנון
מקצועי, רציני, כתוב היטב, רהוט
עיצוב ועריכה
אני ממליצה על שכירת מעצב גרפי לעיצוב פריסת עמוד, תמונות, גופנים וצבעים גם כן.
האם זה הכרחי? כן! כפי שרשמתי קודם לכן, מסמכי whitepapers נוטים להיות ״משעממים ויבשים״, דבר שניתן לפתור בעזרת עיצוב גרפי נכון שמותאם למותג.אם הטפסים כל כך משעממים, מדוע משווקים טורחים ליצור אותם?
ובכן, הם משאב נהדר עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלך ושל צוות המכירות, והם עוזרים לך לבנות אמינות ואמון עם הקוראים שלך. כמו כן, אנשים שבוחרים להוריד whitepapers לעתים קרובות יהיו לקוחות קונים.